ترافیک 60

بهترین های موسیقی

ترافیک 60

بهترین های موسیقی

ترافیک 60

بانک ملی پست، ثبت نام کارشناسی، جوک، چوب، حوادث، خدا، ذوب آهن، زیبا، ژاپن ، سایپا، شعر،صید، ضرب المثل، طالع بینی ، طالع بینی، عکس، غزل، فال حافظ، قرآن کریم، کلیپ، لبنان، لباس عروس ،مترجم ، نور، زارت بهداشت، همشهری ، یوتیوپ ،

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب

انتشار پیام در گذشته

علی دهقان | پنجشنبه, ۱۱ فروردين ۱۴۰۱، ۰۷:۴۰ ب.ظ

انتشار پیام در گذشته

1/2انتشار پیام توسط تیز پایان

 

احتمالا در جوامع که زمینه های استفاده از حیوانات اهلی تیز پا را نداشته‌اند، بهترین گزینه برای انتقال و انتشار پیام ،استفاده از اشخاص تیز پا و دونده محسوب می شده است .این اشخاص یا مخصوصا و از قبل برای این کار پرورش و تربیت می شده اند و یا اینکه از میان واجدین شرایط که به صورت داوطلبانه اعلان آمادگی می‌کردند، انتخاب می‌شده‌اند. استفاده از دوندگان برای انتقال پیام های کتبی و یا شفاهی در ممالک بسیاری رایج و معمول بوده است.

 

2/2انتشار پیام از طریق چابک سواران

 

مپراطوریها و دولت ها ،برای ارسال پیام و انتقال آن به نقاط دورتر از قلمرو فرمان روایی خود و یا برقراری ارتباط و انتقال پیام به کشورها و ممالک دیگر ،همواره از تعداد سوار کار ماهر و ورزیده بهره می گرفته‌اند. آنها برای این کار، گروه خاص و سازمان منظمی را به وجود آورده و اسب هایی خاص را پرورش و تربیت می کردند.

 

استفاده از چابک سواران ،کار انتقال پیام از طریق دوندگان پیاده را به اندازه چشم گیری آسان ساخت و نیز صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای را در وقت و زمان انتقال پیام نصیب می ساخت.

 

ضریب امنیتی قاصدان و رسانندگان پیام نیز به این طریق در حد زیادی تامین می شد و امکان استفاده تعداد بیشتر پیام رسان ها نیز مساعد می گشت.

 

 

 

3/2  انتقال پیام توسط پرندگان

 

شیوه دیگر برقراری ارتباط و انتقال پیام ،استفاده از پرندگانی بود که قابلیت پرورش و تربیت برای به عهده گرفتن این مهم را داشتند .این پرندگان تحت نظر مربیان و آموزگاران مجرب پرورش می یافت و در مدت زمان خاص به خوبی مبدا و مقصد انتقال پیام را درک و تشخیص می کرد .کبوتر و باز و عقاب از این نوع پرندگان محسوب می شد که از گذشته های در، علامت  و پیام مکتوب را از نقطه به نقطه دیگر منتقل می کرد.

 

سرعت قابل ملاحظه که در این روش برای انتشار و انتقال پیام وجود داشت ،سبب وسعت قلمرو و نیز ماندگاری آن تا حدود سه چهار قرن قبل در جهان گردید .البته امروزه هم از این پرنده ها برای اجرای ماموریت های خاص و ویژه استفاده می شود.

 

4/2 انتشار پیام از طریق دهل(طبل)

 

جارچی، اصطلاح آشنا حتی برای نسل های زنده ممالک عقب مانده و جهان سوم است .جارچی ،به کسی گفته می شود که همراه عده ای دهل زن و یا شیپور نواز،پیام را از طرف حکومت به سمع مردم می رسانند .آنها از طریق کوبیدن به طبل های مخصوص که دارای صدای نسبتا بلند است و عبور از میادین ،کوچه و خیابان ها، توجه مردم را به خود جلب می کنند و سپس یکی از آنها با صدای بلند، متن پیام را به گوش مردم می رسانند .استفاده از این سبک برای انتشار و انتقال پیام از زمان های بسیار دوری رواج داشته است و حتی امروزه در برخی از کشورها به همان شکل و یا اندکی تغییر یافته و پیشرفته تر رایج است و گاهی از ابزار مدرن تر نیز کار گرفته می شود. کاربرد استفاده از بلندگو در افغانستان برای انتشار پیام به تعداد زیاد از مردم، حتی در حال حاضر نیز مروج و معمول است .

 

به احتمال قوی ،کار برد این روش بیشتر در جوامعی بوده است که ساختار محلات سکونی آنها تا حدی به شهر های امروز جهانی شباهت داشته است ؛یعنی تعداد فراوانی خانه های کنار هم و وجود جمعیت زیاد در اطراف ادارات و دفاتر دولتی .

 

5/2 تلگراف و تلفن

 

اختراع تلگراف مهمترین تحول در زمینه ارتباطات بود.این وسیله زمینه آن را فراهم می ساخت که از فواصل بسیار دو ارتباط ها فراهم شود و پیامها بدون تهدید و خطرهای که قبلا با آنها روبرو بود،به مخاطبان و گیرندگان برسد.در عین حال ،تلگراف توانایی آن را داشت تا قلمرو وسیع و گسترده ای را برای پیام رسانی تحت پوشش قرار دهد.

 

در کنار تلگراف، اختراع تلفن و بی سیم و ... هر کدام پس از دیگری شرایط و امکان انتشار و انتقال پیام را آسان تر و گسترده تر ساخت و اختراعات و اکتشافات سریع و چشم گیر در عرصه ارتباطات، تمام ابعاد دیگر حیات انسانها را تحت تاثیر و پوشش قرار داد

 

 6ـ رادیو و بیسیم

 

 اختراع تلفن و  تلگراف مقدمه ای برای یک دست آورد بسیار بزرگ و شگفت انگیز دیگر در عرصه ارتباطات شد که در سال 1895 رقم خورد. اختراع دستگاه ارتباط بی سیم و رادیویی توسط « گلیلو مارکنی» ایتالیایی، زمینه حاکمیت را برای ارتباطات الکترونیکی فراهم ساخت و انسان ها قادر شدند که برای انتشار پیام هایی گوناگونی خود، از امواج رادیویی استفاده کنند. 

 

7 ـ تلویزیون و ...

 

 از اواخر قرن نوزدهم به بعد، مهمترین اختراعات در عرصه ارتباطات صورت گرفته است و سرعت ظهور و تکامل این وسایل، زیاد و چشم گیر بوده است. « دست یافتن به فن عکاسی و فلمبرداری، ساختن صفحات ضبط صدا و دستگاه گرامافون، تهیه وسایل نمایش و انتقال عکس ها و تصاویر متحرک از راههای دور صورت گرفت. وسایل نوین چون سینما و تلویزیون، در دسترس قرار گرفت».

پست سریع خارجی در کمترین زمان

#نمایندگی_رایتل_شیراز

#نمایندگی_ایرانسل_شیراز

#نمایندگی_آسیاتک_شیراز

#نمایندگی_کارگزاری_آگاه_شیراز

#کاراپست

#کاراپست_شیراز

 

برای پیدا کردن آدس در map اینجا کلیک کنید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی