ترافیک 60

بهترین های موسیقی

ترافیک 60

بهترین های موسیقی

ترافیک 60

بانک ملی پست، ثبت نام کارشناسی، جوک، چوب، حوادث، خدا، ذوب آهن، زیبا، ژاپن ، سایپا، شعر،صید، ضرب المثل، طالع بینی ، طالع بینی، عکس، غزل، فال حافظ، قرآن کریم، کلیپ، لبنان، لباس عروس ،مترجم ، نور، زارت بهداشت، همشهری ، یوتیوپ ،

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب

الکتریسیته ساکن چیست؟

علی دهقان | دوشنبه, ۸ فروردين ۱۴۰۱، ۱۲:۵۹ ب.ظ

پست سریع خارجی در کمترین زمان

#نمایندگی_رایتل_شیراز

#نمایندگی_ایرانسل_شیراز

#نمایندگی_آسیاتک_شیراز

#نمایندگی_کارگزاری_آگاه_شیراز

#کاراپست

#کاراپست_شیراز

 

برای پیدا کردن آدس در map اینجا کلیک کنید

الکتریسیته ساکن چیست؟

شما روی یک قالیچه راه می روید ، زنگ در را فشار می دهید و زپ !!! شوکه می شوید.

 یا در هوای سرد ، شما پس از ورود به داخل کلاه خود را بر می دارید و لوبینگ !!! تمام موهای شما سیخ شده اند . چه اتفاقی افتاده است ؟ و چرا این اتفاق فقط در زمستان رخ می دهد ؟

پاسخ اینست:الکتریسیته ساکن

برای درک الکتریسیته ساکن ، باید قدری در مورد ماهیت مواد بدانیم . به بیان دیگر مواد پیرامون ما از چه ساخته شده اند ؟

« تمام مواد از اتمها تشکیل شده اند »

یک حلقه طلای خالص را در نظر بگیرید . آنرا دو نیم نموده و یک نیمه را کنار بگذارید . تقسیم کردن را مرتباً تکرار کنید . بزودی شما یک قطعه بسیار کوچک خواهید داشت که بدون میکروسکوپ دیده نمی شود . ممکن است که این تکه خیلی خیلی کوچک باشد ولی هنوز طلا است . اگر شما بتوانید به تقسیم کردن ادامه دهید ، سرانجام به کوچکترین ذره طلا دست خواهید سافت که اتم نامیده می شود . اگر شما تقسیم کردن را ادامه دهید ، اجزاء به دست آمده طلا نخواهد بود .

تمام چیزها در اطراف ما از اتم تشکیل شده است . تاکنون دانشمندان 115 نوع اتم کشف کرده اند . هر چیزی را که می بینید ، از ترکیبات متنوع این اتمها تشکیل شده است .ـ « اجزاء اتم »   

پس اتمها از چه چیزهایی تشکیل شده اند ؟ در وسط هر اتم یک « هسته » وجود دارد . هسته اتم دارای دو جزء بسیار ریز به نام های « پروتون » و « نوترون » می باشد . ذرات بسیار ریز دوران کننده بدور هسته « الکترون » نامیده می شود .

115نوع اتم با یکدیگر متفاوتند چون تعداد الکترون ها ، پروتون ها و نوترون های آنها متفاوتند .

خوب است مدل اتم را بصورت منظومه شمسی تصور کنیم . هسته در مرکز اتم قرار دارد ، همانند خورشید در قلب منظومه شمسی . الکترونها به دور هسته می چرخند مثل سیارات دوار به دور خورشید . مانند منظومه شمسی ، هسته بزرگتر از الکترونهاست . اتم تقریباً فضای خالیست و الکترونها بسیار دور از هسته می باشند . علیرغم صحت کامل این مدل ، ما می توانیم از آن برای درک الکتریسیته ساکن استفاده نمائیم .

( توجه : مدل دقیق نشان می دهد که الکترونها دارای حرکت 3 بعدی به اشکال گوناگون می باشند که اربیتال نامیده می شود ، که ممکنست در مباحث بعدی به آن اشاره شود . )

پروتونها ، نوترونها و الکترونها با یکدیگر متفاوتند ، آنها هر یک خصوصیات منحصر به فرد خود را دارند . یکی از این خصوصیات بار الکتریکی است . پروتونها بار (+) دارند . الکترونها دارای بار منفی می باشند (ـ) . نوترونها هم که فاقد بار می باشند ، خنثی نامیده می شوند . میزان بار یک پروتونها برابر میزان بار الکترونست ، زمانی که تعداد پروتونهای یک اتم با تعداد نوترونهای آن برابر باشد ، اتم فاقد بار بوده و خنثی نامیده می شود ـ « الکترونها می توانند حرکت کنند »

در داخل هسته پروتونها و نوترونها محکم به هم چسبیده اند . در نتیجه هسته نمی تواند تغییر کند . ولی بعضی از الکترونهای خارجی ضعیف نگه داشته می شوند . آنها می توانند از یک اتم به اتم دیگر بروند . اتمی که الکترونهای خود را از دست داده است بار مثبت ( پروتون ) بیشتری (نسبت به الکترون ) دارد . این اتم بار مثبت دارد . اتمی که الکترون کسب می کند بار منفی بیشتری نسبت به اجزاء مثبت به دست می آورد . این اتم بار منفی دارد . اتم باردار « یون » نامیده می شود

پست سریع خارجی در کمترین زمان

#نمایندگی_رایتل_شیراز

#نمایندگی_ایرانسل_شیراز

#نمایندگی_آسیاتک_شیراز

#نمایندگی_کارگزاری_آگاه_شیراز

#کاراپست

#کاراپست_شیراز

 

برای پیدا کردن آدس در map اینجا کلیک کنید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی